Interieur
In een voormalig fietsenfabriek van 6300 m2 ontwierpen we – samen met George Witteveen – een kantoor voor reclamebureau Ogilvy, waarbij het originele betonwerk zoveel mogelijk intact gehouden is. Door het toevoegen van diverse blokken uitgevoerd in hout, 10 mm staal, glas en stof, ontstaat er een ordening in de ruimte. De tactiele materialen creëren warmte, terwijl de witte vloer en het binnenvallende licht zorgen voor rust en lichtheid. Door de verschillende materialen en hoogtes van de blokken, zijn gebieden met veel privacy ontstaan: van de rustige werkruimtes dicht onder het dak op de entresol, tot de besloten vergaderruimte die gecreëerd kan worden door het dichttrekken van een rood gordijn. Tegelijkertijd is de kantoorruimte erg open en stimuleert het de 300 medewerkers om zich – te voet, per step of fiets – vrij door het gebouw te bewegen. Middelpunt van het bedrijf is de kantine, die met zijn open karakter totaal niet corporate is, maar juist daardoor de hele dag gebruikt wordt.